کشمش افتاب خشک

کشمش پلویی چیست؟

 

کشمش پلویی چیست؟ نوعی از کشمش است که در سراسر جهان کاربرد دارد. این کشمش در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است، اما بیشتر آن‌ها به رنگ قهوه‌ای روشن هستند. این کشمش در اصل سوغات شهرهایی مثل مشهد و قم است.

در بخش صادرات، کشمش پلویی دارای رتبه دوم کشور است و به بیشتر از صد کشور صادر می‌شود. کشورهایی مثل روسیه، عراق و برخی از کشورهای اروپایی از خریداران این نوع کشمش هستند. برای تولید این کشمش، که توسط افراد متخصص انجام می‌شود، کشمش را به تیزآب آغشته می‌کنند و سپس آن را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود.

خواص کشمش پلویی

این کشمش، دارای خواص زیادی است، که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش وزن

این کشمش دارای فیبر بسیار بالایی است، به همین دلیل باعث کاهش وزن و کاهش اشتها در افراد می‌شود.

  • تقویت کننده حافظه

در کشمش ماده‌ای به نام بور وجود دارد، که باعث تقویت حافظه خواهد شد و از مبتلا شدن به دیابت جلوگیری می‌کند.

  • تقویت کننده معده

فیبر موجود در کشمش، هضم غذا را راحت‌تر می‌کند و برای درمان معده مفید است.

  • کاهش بیماری‌های قلب

آنتی اکسیدان، تانن و پتاسیم موجود در کشمش، کلسترول بالای خون را کاهش می‌دهد و باعث پایین آمدن فشارخون خواهد شد، به همین دلیل برای بیماری‌های قلبی مفید است.

تفاوت کشمش پلویی با سایر کشمش‌ها

کشمش‌ها انواع مختلفی دارند، که نمونه‌ای از این کشمش‌ها، کشمش پلویی است. از این کشمش در تولید انواع غذا مثل کشمش پلو، دلمه و … استفاده می‌شود. علاوه بر اینکه کشمش در انواع غذاها کاربرد دارد، برای طعم دادن به انواع دسر، سالاد، کیک، شیرینی و … نیز استفاده می‌شود.

از مابقی کشمش‌ها در کنار چایی یا به عنوان آجیل استفاده می‌شود. اما از کشمش پلویی علاوه بر استفاده در انواع غذا در تولید انواع شکلات، برای تزیین کیک و شیرینی نیز استفاده می‌شود. کشمش پلویی اصولا از انگورهای بی‌‌دانه تهیه می‌شود.

خرید و فروش کشمش

برای خرید و فروش کشمش پلویی اول باید از کیفیت این محصول مطمئن شوید. کشمش، مصرف زیادی در اکثر خانه‌ها دارد، به همین دلیل اگر کیفیت خوبی نداشته باشد، ممکن است، به مشکل برخورد کنید.

بهترین راه برای خرید و فروش کشمش به صورت حضوری و اینترنتی است.راحت‌ترین راه برای خرید کشمش، به صورتی اینترنتی و آنلاین است. فقط کافی است برای خرید این محصول، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و سپس کشمش مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 12 =

ازهران
خرید کشمش با کیفیت و قیمت مناسب

جهت خرید و مشاوره و محاسبه قیمت محصول مد نظر با ما در ارتابط شوید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام
بار کشمشتان را از ازهران تحویل بگیرید

ازهران پخش عمده کشمش

در بازرگانی ازهران انواع کشمش با قیمت های مناسب بفروش میرسد

 

جهت خرید کشمش و مشاوره خرید کشمش فرم را پر کنید