مقالات

کشمش کاشمر چیست؟

 

کشمش کاشمر چیست؟ یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین خشکبار کشور ایران محسوب می شود. این محصول در شهر زیبا و پر افتخار کامشر تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود. از ارزش غذایی فراوانی برخوردار است و خاصیت دارویی فراوانی دارد. مواد مغذی موجود در آن از جمله؛ ویتامین D، پتاسیم، کلسیم، آهن و فیبر می باشد. کشمش کاشمر به کشمش سبز و کشمش آفتابی معروف است همان طوری که از نام کشمش آفتابی مشخص است این محصول خشک شده ی میوه انگور می باشد. شهر کاشمر، بزرگترین باغ های انگور را به خود جای داده است که بیشتر این درختان، انگور سبز هستند. شهر کاشمر به شربت خانه ی خراسان رضوی معروف است.

 

جهت خرید و مشاوره و محاسبه قیمت خرید مدنظرتان

کلیک کنید

کشمش پلویی

انواع کشمش های کاشمری

در کاشمر بیش از 70 نوع درخت انگور وجود دارد که از بازر ترین آن ها می توان به؛ انگور عسگری، انگور پیکامی، انگور ترکمن، انگور فخری، انگور ریش بابا، انگور رزقی اشاره کرد. در گذشته هدف کشاورزان از کاشت انواع انگور، تجارت نبود اما در حال حاضر هدف کشاورزان از کاشت نهال انگور در این منطقه، فرآوری کردن و تبدیل آن به کشمش و صادر کردن به کشور های دیگر است. هم اکنون حدود 75 درصد انگور های شهر کاشمر به کشمش تبدیل می شود. در بین انواع انگوری که گفته‌ شد بیشتر از انگور پیکامی، انواع کشمش های قلمی دانه بلند سبز بیدانه و کشمش طلایی کاشمر قلمی تولید می شود. همچنین از انگور فخری، کشمش سبز فخری تولید می شود. این کشمش علاوه بر اینکه در داخل از استقبال زیادی برخوردار است در سطح جهانی هم شهرت زیادی را کسب کرده است.

خرید کشمش کاشمر

بازرگانی ازهران با فعالیت و همکاری تولید کننده گان کاشمر توانسته فروش این محصول را در تناژ بالا و متوسط انجام دهد

برای سفارش و اگاهی از محصولات ازهران با کارشناسان ما در ارتباط شوید.

کشمش قهوه ای کاشمر

 

دانستنی های کشمش پلویی تاکستان ادامه مطلب…….

ویژگی کشمش های کاشمر

یکی از ویژگی کشمش های کاشمر این است که، شیرینی بسیار مناسبی دارد و به خاطر تماس نداشتن با خاک، عاری از هر گونه آلودگی های خاکی می باشد. کشاورزان شهرستان کاشمر، در تمام مراحل کاشت و برداشت این محصول از هیچگونه سموم شیمیایی استفاده نمی کنند. به همین دلیل کشمش ها عاری از هر گونه بقایای سموم هستند. کیفیت، عطر و طعم فوق العاده ای دارد و با هر ذائقه ای سازگار است. این محصول به عنوان تنقلات و یا طعم دهنده به غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. خواص آنتی اکسیدانی موجود در این محصول یکی از ویژگی بارز آن است که از تخریب های سلولی جلوگیری می کند. دهان را خوشبو می کند و در تقویت حافظه بسیار مفید است.

روش های مختلف فرآوری کشمش

فرآوری کشمش معمولا به دو روش انجام می گیرد. در روش اول؛ که به روش ستنی مرسوم است انگور را پس ازچیدن در معرض آفتاب قرار می دهند تا خشک‌شده و کشمش شود. یا اینکه در سایه و در جریان هوا قرار می دهند در حقیقت آویزان می کنند تا به تدریج خشک و به کشمش تبدیل شود. در روش دوم؛ یعنی در روش مدرن، انگور پس از چیده‌شدن در دستگاه های مخصوصی قرار می دهند و دمای حرارت را برای مدت زمان معین تنظیم می کنند و به این ترتیب فرآیند خشک شدن انگور و تبدیل آن به کشمش انجام می گیرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 4 =

ازهران
خرید کشمش با کیفیت و قیمت مناسب

جهت خرید و مشاوره و محاسبه قیمت محصول مد نظر با ما در ارتابط شوید

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام
بار کشمشتان را از ازهران تحویل بگیرید

ازهران پخش عمده کشمش

در بازرگانی ازهران انواع کشمش با قیمت های مناسب بفروش میرسد

 

جهت خرید کشمش و مشاوره خرید کشمش فرم را پر کنید